Cumhurbaşkanlığı, Konya’da 40 MW’lık GES kuracak

Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği, Konya’da 40 MWe kurulu gücünde Cumhurbaşkanlığı Güneş Enerji Santrali (GES) kuracak. Üretilen elektrik, Cumhurbaşkanlığı hizmetlerinde elektrik tüketimini mahsuplaşarak karşılamak için kullanılacak.

Enerji Günlüğü - Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği tarafından Konya İli, Karatay İlçesi, Saraçoğlu Mahallesi Mevkiinde 52,004 MWm / 40 MWe kurulu gücünde Cumhurbaşkanlığı Güneş Enerjisi Santrali (GES) kurulup işletilmesi planlanıyor. Projenin değerinin 468 milyon lirayı aşması bekleniyor.

Proje kapsamında 61,5 hektarlık alanda kurulacak santralde monokristal half-cut fotovoltaik modüller marifetiyle üretilen doğru akım elektrik enerjisi eviriciler yardımıyla alternatif enerjiye çevrilecek. Proje kapsamında 96.304 adet (540 Wp gücünde) panel, 56 adet 300 kW gücünde, 80 adet 290 kW gücünde eviricilerin kurulması planlanıyor. 

Santralin inşaat aşamasının yaklaşık 12 ay içerisinde tamamlanması ve işletme aşamasına geçilmesi planlanıyor. GES proje ömrünün ise 49 yıl olması öngörülüyor. Projenin inşaat aşamasında 45 personelin, işletme aşamasında ise 5 personelin çalışması planlanıyor.

ÜRETİLEN ELEKTRİK MAHSUPLAŞILACAK

Santralde yılda 200 milyon kWh/yıl elektrik üretimi gerçekleştirilecek. Santralde üretilen elektrik, Elektrik Piyasasında Lisanssız Elektrik Üretim Yönetmeliğinin 5 inci maddesinin birinci fıkrası h bendi kapsamında T.C. Cumhurbaşkanlığı’nın elektrik tüketimiyle mahsuplaşılacak.  

Enerji Günlüğü