Enerji Günlüğü - Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği Elder, yaz aylarında artan klima kullanımına yönelik “#24DereceİleMümkün” sloganı ile bir farkındalık çalışması başlatıyor. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın yönlendirmesiyle başlatılan kampanya, yaz aylarında artan klima kullanımının elektrik tüketimi üzerindeki etkisine dikkati çekmeyi amaçlıyor. Kampanya ile verimli enerji tüketimi alışkanlıklarının yaygınlaştırılması amaçlanıyor.
Hedef vatandaşların konfordan ödün vermeden klimalarını daha verimli kullanmaları, elektrik faturalarında tasarruf sağlamaları ve yazdöneminde artan elektrik talebinin daha dengeli yönetilmesine katkı sunulması.
Kampanyanın ana mesajı, “24 derece ile ideal konfor, daha düşük fatura ve daha az karbon salımı mümkün” yaklaşımı üzerine kuruldu. Kampanya ile tüketicilere klima sıcaklık ayarının doğru yapılması, cihazların düzenli bakımının ihmal edilmemesi ve kapı ilepencerelerin kapalı tutulması konusunda bilgilendirme yapılacak.
Günün sıcak saatlerinde yaşam alanına giren güneş ışığını azaltacak basit önlemler ile yüksek verimli cihaz tercihinin önemi dekampanyanın öne çıkan başlıkları arasında yer alacak.
Son yıllarda sıcaklıkların artması, konfor beklentilerinin değişmesi ve klima kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte yaz aylarında elektrik tüketiminde soğutma kaynaklı yük daha görünür hale geldi.
Sektör verilerine göre Türkiye’de split klima satışları 2024 yılında 2,5 milyon üniteye ulaştı. Bu yaygınlaşma, elektrik talebindehissedilir artışa yol açarak elektrik dağıtım altyapısında yaz döneminde şebeke işletmesinin önemini daha da artırıyor.
Elder koordinasyonunda yürütülecek çalışmada, elektrik dağıtım şirketlerinin saha tecrübesinden ve tüketiciyle doğrudan temas eden iletişim kanallarından da faydalanılacak. Kampanya kapsamında tüketicilere SMS, sosyal medya ve dijital kanallar üzerinden ulaşılacak.Görsel ve işitsel bilgilendirme içerikleriyle de mesajların geniş kitlelere aktarılması sağlanacak. Kampanya mesajları sade, anlaşılırve uygulanabilir öneriler içerecek.
KÜÇÜK AMA ETKİLİ TÜKETİM ALIŞKANLIĞI
Elder Genel Sekreteri Fakir Hüseyin Erdoğan, elektrik dağıtım şirketlerinin yalnızca enerjinin tüketiciye kesintisiz ulaştırılmasında değil, bilinçli tüketim kültürünün yaygınlaşmasında da sorumluluk üstlendiğini söyledi. Özellikle yaz aylarında elektrik talebini arttıran klima kullanımının artık birçok bölgede günlük hayatın doğal parçası haline geldiğini hatırlatan Erdoğan şöyle konuştu:
“Burada temel mesele klimanın doğru ve verimli kullanılmasıdır. Çok düşük sıcaklık ayarları hem faturaları yükseltiyor hem deşebeke üzerindeki yükü artırıyor. Oysa 24 derece, konfor ile tasarruf arasında güçlü bir denge noktası sunuyor. Bu nedenle ‘#24DereceİleMümkün’ diyerek vatandaşlarımızı küçük ama etkili bir kullanım alışkanlığına davet ediyoruz.”
Klima sıcaklık ayarında yapılacak bilinçli tercihin yalnızca hane bütçesine değil, ülkenin enerji verimliliği hedeflerine de katkı sağlayacağınıvurgulayan Fakir Hüseyin Erdoğan, Enerji verimliliğinin sadece sanayinin, kamu kurumlarının veya büyük işletmelerin konusu olmadığını vurguladı. Evde, iş yerinde, okulda, otelde, mağazada ve hayatın her alanında alınacak basit önlemlerle önemli farklaroluşturulabileceğinin altını çizen Erdoğan “Klimayı 24 dereceye ayarlamak, düzenli bakım yaptırmak, kullanılmayan alanları soğutmamak,kapı ve pencere kontrolüne dikkat etmek bu açıdan çok değerli adımlar. Dağıtım şirketlerimizle birlikte bu mesajı Türkiye’nin dört biryanındaki tüketicilerimize ulaştıracağız” dedi.
EDAŞ’LAR TÜKETİCİYİ BİLGİLENDİRECEK
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı yönlendirmesinde yürütülecek çalışma, Türkiye genelinde 21 elektrik dağıtım şirketini temsil edenElder tarafından koordine edilecek. Elektrik dağıtım şirketlerinin çağrı merkezleri, kısa mesaj bilgilendirmeleri, internet siteleri, sosyalmedya hesapları ve tüketici temas noktaları üzerinden vatandaşlara klima kullanımında verimlilik önerileri aktarılacak.
Kampanyanın görsel iletişiminde “ideal konfor”, “düşük fatura”, “daha az karbon”, “her alanda enerjinizi verimli kullanın” ve “tasarrufun yolu doğru klima kullanımından geçer” mesajları öne çıkarılacak.
Çalışmayla enerji tasarrufunun günlük yaşamda uygulanabilir bir davranışa dönüşmesi amaçlanıyor.
Kampanya ayrıca yaz aylarında artan soğutma talebine yönelik farkındalığı güçlendirmeyi ve sürdürülebilir enerji tüketimi konusunda kalıcıkamuoyu bilinci oluşturmayı hedefliyor.




